جلسه امضای تفاهم‌نامه میان شرکت مبین‌وان و شتاب‌دهنده همتک برگزار شد.

جلسه امضای تفاهم‌نامه شرکت مبین‌وان و شتاب‌دهنده همتک ساعتی پیش با حضور دکتر سیدصابر امامی مدیرعامل شرکت مبین وان ، مهندس حمید نصیری نایب رییس هیات مدیره مبین‌وان‌  و مهندس عمار جلالی منش، به نمایندگی از مدیرعامل همتک با جمعی از معاونین این شتاب دهنده در محل شرکت مبین وان برگزار شد.

در ابتدا این جلسه دکتر امامی مدیرعامل شرکت مبین وان گفت: مرکز نوآوری مبین لند تلاش می‌کند نقش تکمیل‌کنندگی را در چرخه استارت‌آپ‌ها ایفا کند. ما سعی می کنیم به استارت‌آپ‌ها کمک کنیم که به قله برسند و با این رویکرد سال گذشته مرکز نوآوری مبین لند را تاسیس کردیم و شکل دادیم. در مبین‌لند یک سری امکانات و محصولات می‌توانند در قالب بسته هایی به استارت آپ ها ارائه شوند.

وی با تاکید بر این که ما نمی خواهیم در رقابت با مراکز نوآوری قرار بگیریم، گفت: آن‌ها نقش خودشان و ما نقشمان را بعد از آن‌ها برای رساندن محصول به بازار ایفا می کنیم.

سید صابر امامی افزود: پارسال 18 تیم را به شکل‌های مختلفی جذب کردیم. ارتباط با اپروتورها که کار پیچیده ای است، برای ما راحت است وقتی ما داشتیم این کار را برای شرکت های بزرگ انجام می دادیم با خود گفتیم چرا برای تیم های استارت آپی انجام ندهیم؟ علاوه بر این ما دسترسی‌هایی از طریق تبلیغات دیجیتال و تلویزیونی داشتیم که می‌توانست کمک کند.

مدیرعامل مبین وان ادامه داد: در کنار موارد بالا پلت فرم‌هایی که می‌تواند کمک کند.مثلا پلتفرم‌های ویدیو استریم را نیز به تیم‌ها ارائه کردیم که در این مرحله مشکلاتی نداشته باشند. این زنجیره باعث شد که تیم‌ها هزینه زیادی نکنند.        

مهندس عمار جلالی منش نیز شتاب دهنده همتک را برندی از شرکت خوشه معرفی کرد و گفت: از دو سال پیش کار را آغاز کردیم. با توجه به کششی که هوش مصنوعی در بازار داشت، با کمک بخش خصوصی مرکزی را در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایجاد کردیم و برای حضور پررنگ در این عرصه در آن‌جا فضای 400 متری را با معماری نوین تجهیز کردیم.

وی ادامه داد: هدفی برای تربیت 6 تیم تخصصی برای هوش مصنوعی داشتیم که تا امروز4 تیم به نتیجه رسیدند و توانستیم رویداد هوش مصنوعی را در تیرماه رقم بزنیم و از تیم‌های شرکت کننده 90 نفر را انتخاب کردیم که از این میان 12 تیم تشکیل دادیم. آخر هفته پیش رو اولین ارائه تیم‌ها و 6 شهریور ارائه نهایی این تیم ها در این رویداد است.

عمار جلالی منیش در پایان افزود: در حوزه بین‌الملی هم تعاملاتی آغاز کرده‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد و امیدواریم با امضاء این تفاهم‌نامه بتوانیم تبادل دانشی و مهارتی را با مجموعه مبین وان و مرکز نوآوری مبین لند داشته باشیم.

در پایان این جلسه نیز تفاهمنامه همکاری میان شرکت مبین وان و شتاب دهنده همتک منعقد شد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!