جلسه امضای تفاهم نامه میان شرکت مبین‌وان و مرکز نوآوری پارادیس هاب برگزار شد

جلسه امضای تفاهم نامه میان شرکت مبین‌وان و مرکز نوآوری پارادیس هاب ساعتی قبل با حضور دکتر سید صابر امامی مدیرعامل شرکت مبین وان، مهندس حمید نصیری، نایب رییس هیات مدیره مبین‌وان‌ و مهندس حامد حافظی مدیرعامل مرکز نوآوری پارادیس‌هاب در محل شرکت مبین وان برگزار شد.

مهندس حامد حافظی در ابتدای این جلسه گفت: عمده پلن ما با محوریت ایجاد فضای کار اشتراکی است و پلن طراحی شده امسال 30 هزار مترمربع است. تا الان حدود 15 هزار متر مربع  ایجاد شده و در حال تجهیز ابن فضا هستیم. حوزه های مورد نظر در حوزه بین‌الملل بیشتر به مجموعه برکت برمی گردد. اما با این وجود در کشور عمان ظرفیت خوبی فراهم شد و تعاملاتی هم در آینده نزدیک با کشور قطر قرار است صورت گیرد.

از این رو برای استفاده از ظرفیت‌های مبین‌وان نیز به دنبال ایجاد رویه‌ای مشخص هستیم که چه زیرساخت‌هایی قابل بهره برداری است تا بتوانیم از آن ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده نماییم.

وی در ادامه گفت: در کشور افغانستان وسوریه نیز دو  فضای جداگانه راه‌اندازی شده است و اگر استارت‌آپی بخواهد رشد کند، پایگاهی در آن جا وجود دارد و این ظرفیت نیز وجود دارد.

در ادامه سید صابرامامی مدیر عامل شرکت مبین‌وان  گفت: همه ما نقشی در توسعه کسب‌وکار داریم و باید برای اقتصاد کشور کار کنیم. این توسعه بر عهده ماست که این کسب‌وکارها را از مدل‌های  سنتی به مدل‌های مدرن تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که کشور دیگر در زمینه زیرساخت به رشد احتیاج ندارد. پهنای باند و فضای اینترنت خیلی خوب توسعه پیدا کرده است اما این رشد در حوزه ارائه سرویس اتفاق نیفتاده است و اتفاقا  این حوزه‌ای است که می‌تواند بخش زیادی از آینده را بسازد و می‌تواند از سرویس‌های محتوایی شروع شود تا سرویس‌هایی که به سبک زندگی کمک می‌کند ارتقا یابد و این نقطه ای است که باید بتوانیم اینجا هم‌افزایی داشته باشیم.

به گفته سید صابر امامی این تفاهم‌نامه می‌تواند منشا اتفاق‌های خوبی باشد. می تواینم فرصت‌های مشترک برای همکاری داشته باشیم. اگر این زنجیره به درستی شکل بگیرد، می‌تواینم باقی بازیگران را به سیستم منتقل کنیم.  هدف اصلی توسعه اقتصادی کشور است.

مدیرعامل مبین‌وان کیش یادآور شد: از ابتدای سال گذشته که مرکز نوآوری مبین‌لند در دل شرکت مبین وان شروع فعالیت نمود، 18 تیم آمدند و محصولاتشان را ارایه کردند و در سال دوم امیدوار هستیم که هم‌افزایی با مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده به ما کمک کند. موضوع بین‌الملل هم بخش دیگری از این ماجراست و می‌تواند بیش از داخل کشور کسب‌وکارهای نوپا را رشد دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!