جلسه امضای تفاهم‌نامه شرکت مبین وان کیش با خانه نوآوری در شرکت مبین‌وان کیش برگزار شد.

جلسه امضای تفاهم‌نامه شرکت مبین وان کیش با خانه نوآوری پیش از ظهر امروز با حضور دکتر سید صابر امامی، مدیرعامل شرکت مبین وان کیش، مهندس حمید نصیری، نایب رییس هیات مدیره مبین‌وان‌ ، جمعی از معاونین شرکت مبین وان و مهدی صداقت، مدیرعامل مرکز خانه نوآوری در محل شرکت مبین وان کیش بر گزار شد.

در ابتدا صداقت در سخنانی اظهار کرد: ما در کانون نوآوری بر دو محور تمرکز داریم. در آغاز به صورت عام تر کار می کردیم اما طی دو سال 30 استارت‌آپ داشتیم که 10 تا از آنها را به سرمایه‌گذار معرفی کردیم که از این میان 4 استارت‌آپ توانستند رشد کنند. این از نظر ما خروجی خوبی است.

وی ادامه داد: در اواسط سال 97  تصمیم گرفتیم که تا این حد عام کار نکنیم. بر این اساس بر دو ورژن محتوا و بلاک چین تمرکز کردیم. در زمینه محتوا، هنوز جای کار در زمینه کودک وجود دارد و کاری صورت نگرفته است.

صداقت یادآور شد: در خانه نوآوری تصمیم داریم دورهمی‌هایی برگزار کنیم و افرادی که به یک موضوع مشخص علاقه دارند با هم صحبت کنند و از دل این صحبت‌ها و همفکری‌ها یک استارت‌آپی راه اندازی شود.

به گفته وی در ایران تجربه محتوایی ما vas محور بوده است که این اتفاقی مبارک است. ضمن این که اگر نگاهمان به جاهای دیگر هم باشد و بتوانیم هم افزایی داشته باشیم، خیلی خوب است.

مدیر عامل خانه نو‌آوری اظهار کرد: محتواهای شخصی‌سازی شده یکی از حوزه‌های مورد علاقه در دنیاست و ما در این زمینه با نگاه بین‌المللی در حال فعالیت هستیم. «یوزلی بوک» یک استارت‌آپ است که سفارش‌های بین‌المللی دارد.

وی تاکید کرد: باید نگاه زیرساختی هم داشته باشیم. مثلا در حوزه بلاک چین  به این دلیل که معمولا افراد کمی با آن آشنا هستند، ما کمپ‌هایی را برای آشنایی افراد علاقه‌مند برگزار می‌کنیم. در حوزه محتوا نیز می‌توانیم این رویکرد را داشته باشیم. مثلا به استارت‌آپ‌های محتوایی خود بگوییم که از طریق vas چگونه می‌توانند برای خود ارزش ایجاد کنند. امیدوارم این تفاهم مقدمه به کارگیری این ظرفیت‌های بکر شود.

سید صابر امامی، مدیر عامل شرکت مبین وان  نیز در این جلسه گفت: مرکز نوآوری مبین‌لند می‌تواند مکمل خوبی برای این فرایند باشد و ما نمی‌خواهیم خودمان را جایی که شما معرفی شدید، معرفی کنیم. هدف ما تکمیل زنجیره کارآفرینی است. محتوا یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هاست. هرچند در دنیا اتفاقات زیادی برای محتوا رخ داده است اما خبر خوب این است که در حوزه محتوا هنوزدر ایران اقیانوس آرام برقرار است.

وی‌ افزود: وقتی به تولید ناخالص داخلی نگاه می کنیم می‌بینیم سهم بازار این حوزه خیلی کوچک است در حالی که در دنیا این سهم خیلی بزرگ است. ما می‌توانیم در این زنجیره ارزشی به شما کمک کنیم.

امروز در این فضای اقتصادی، سرویس‌های دیجیتال فرصتی مغتنم است. در خیلی از کشور‌ها می‌توانیم مارکتینگ کنیم. از ابتدای امسال مبین لند چنین نگاهی به بازار داشته است. همچنین در عرصه‌های تبلیغی مبین‌وان آماده است نقش‌آفرینی کند.

مهندس نصیری نیز در سخنانی گفت: بخش‌های مبین لند و بین‌الملل با حضور آقای امامی در مبین‌وان متولد شد. آسیبی که متوجه استارت‌آپ‌های ایرانی بود این است که معمولا نگاه تامین‌کننده‌های ما محدود به داخل کشور بود. نگاه جهانی در طراحی اپ‌ها خیلی دیر اتفاق افتاده است. باید این نگاه را با همکاری مشترک ارتقا دهیم.

در پایان این جلسه نیز تفاهم نامه همکاری میان دوشرکت مبین وان کیش و خانه نوآوری به امضا رسید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!