به گزارش روابط عمومی شرکت مبین وان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دنیای استارت‌آپ‌ها بسیار هیجان‌انگیز و جالب است، دنیایی پر از نوآوری و کارآفرینی برای افراد خلاق و با اراده. چند سالی بیشتر نیست که از ایده راه‌اندازی کسب‌وکار‌های استارت‌آپی می‌گذرد، اما همین چند سال کافی بوده تا کسب‌وکار‌های متنوعی به واسطه این ایده نو شکل گیرد.

هرچقدرهم که افراد مسلط و متخصص برای به جریان انداختن یک کسب‌وکار جدید اقدام کنند و بخواهند صفر تا صد انجام یک فعالیت را در دست بگیرند، اما بدون بهره‌گیری از تجارب دیگران، مشورت و آگاهی از قوانین در راه با مشکلاتی مواجه خواهند شد. دراین راستا هدایت تیم‌های استارت‌آپی و آگاهی دادن به آن‌ها برای پیشبرد سریع کسب‌وکار باعث شد تا ایده راه‌اندازی کسب‌وکاری دیگر به جریان افتد، از این رو استارت فعالیت مراکز شتابدهنده با ظهور و رشد استارت‌آپ‌ها زده شد، مراکزی که با هدف شتابدهی به کسب‌وکار‌های نوپا رونق گرفت و به این واسطه عده‌ای از افراد مشغول به کار شدند.

حمایت از جوانان خلاق و نوآور کشور درراستای کارآفرینی

شتابدهنده «مبین لند» یکی از همین مراکزی است که اخیرا در راستای شتابدهی به استارت‌آپ‌ها راه اندازی شده است، برای آنکه اطلاعات بیشتری از این شتابدهنده داشته باشیم با کارشناس مرکز صحبت کردیم.

سیدعلیرضا ضیائی کارشناس تجاری‌سازی شرکت «مبین وان کیش» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: این شرکت سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در حوزه خدمات ارزش افزوده در بستر تلفن همراه آغاز کرد و از ابتدای فعالیت خود با همکاری شرکای فعال نسبت به ارائه و توسعه محصولات ارزش افزوده با هدف ارتقای سطح دانش و تحقق نیاز‌های جامعه و کاربران اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت «مبین وان» تلاش دارد ضمن حمایت از جوانان خلاق و ایده‌پرداز این مرز و بوم در راستای کارآفرینی گام بردارد، عنوان کرد: این شرکت به تازگی مرکز نوآوری خود به نام «مبین لند» را راه اندازی کرده است که این مرکز با استفاده از دانش، تجربه و زیرساخت‌های دانشی و فنی در حوزه کسب‌وکار‌های دیجیتال روند رشد استارت‌آپ‌ها را سرعت خواهد بخشید.

مسیر پرفراز و نشیب راه‌اندازی کسب‌وکارها تسهیل می‌شود

ضیائی ادامه داد: مرکز نوآوری مبین لند به عنوان زیرمجموعه شرکت سرویس‌های دیجیتال بین‌المللی مبین وان کیش، در نظر دارد با حمایت از استارت‌آپ‌ها همراه آنان باشد تا بتوانند مسیر رشد، تکامل، توسعه و بالندگی خود را طی کنند و به کسب‌وکار‌هایی سودده و پربازده تبدیل شوند.

کارشناس تجاری‌سازی شرکت «مبین وان کیش» حمایت از استارت‌آپ‌ها و ایده‌های برتر دیجیتال را از ماموریت‌های خود دانست و بیان کرد: مرکز مبین لند، مربیان و مشاوران متعددی را در کنار استارت‌آپ‌ها قرار خواهد داد تا با راهبری و مشورت‌های آنان مسیر پرفراز و نشیب راه‌اندازی کسب‌وکار‌ها تسهیل شود.

وی اظهار داشت: مرکز نوآوری مبین لند پذیرا و حامی تیم‌هایی است که می‌خواهند محصولات آماده خود را وارد بازار کنند.

شناسایی استارت‌آپ‌ها برای شکوفایی نهال کارآفرینی در سراسر کشور

کارشناس مرکز نوآوری مبین لند بیان کرد: در راستای شناسایی استعداد‌های برتر کارآفرینی دیجیتال در سراسر ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم و برای این ماموریت طی فراخوان‌هایی استارت‌آپ‌های ناب را شناسایی کرده تا ضمن همکاری با آنان نهال کارآفرینی در استان‌های کشور شکوفا شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر مبین لند در مرحله اولیه پذیرش قرار دارد، درحقیقت همانند یک پساشتابدهنده برای تیم‌های استارت‌آپی عمل می‌کند و هنگامی که محصولات تیم‌ها آمادگی‌های لازم را داشته باشد برای ورود به بازار کار و نوعی حمایت، درکنار آن‌ها قرار می‌گیرد.

ضیائی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند تیم و شرکت به مرکز نوآوری مبین لند مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: استقبال خوبی از این مرکز نوآوری شده است و ما توانسته‌ایم مصاحبه و پذیرش تیم‌های مختلفی را درجهت شروع کار انجام دهیم.

چگونه به مرکز نوآوری مبین‌ لند بپیوندیم؟

کارشناس مرکز نوآوری مبین لند درباره ایجاد شغل به واسطه راه‌اندازی این مرکز گفت: درحال حاضر ۴۰ نیرو بصورت مستقیم در شرکت مبین وان مشغول کار هستند، تعداد نیرو‌های مرکز نوآوری زیاد نیست، اما با پذیرش و حضور تیم‌های استارت‌آپی افراد بیشتری جذب خواهند شد.

وی درپاسخ به این سوال که تیم‌ها چگونه می‌توانند به این مرکز نوآوری مراجعه و از خدمات آن بهره‌مند شوند، توضیح داد: ثبت‌نام استارت‌آپ در تارنمای مبین لند و درخواست خدمات ویژه این مرکز (مرحله اول)، داوری و گزینش استارت‌آپ‌ها توسط هیات کارشناسی (مرحله دوم) و ارائه خدمات با همیاری مربیان و کارشناسان (مرحله سوم) به ترتیب مراحل پذیرش تیم‌ها را انجام می‌دهد.

بنابراین مرکز نوآوری مبین لند به دنبال کارآفرینان و ایده‌پردازان خلاقی است که مرز‌ها را طی کرده و رویا‌های خود را در دنیای واقعی محقق ساخته‌اند. اگر شما هم از آن دسته مردان و زنانی هستید که فکرشان در میان مرز‌های خود ساخته محصور نشده است، می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات این مرکز نوآوری با آن‌ها همراه شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!