شرکت مبین وان پس از آماده سازی زیرساختهای پرداخت بین الملل، قصد دارد با تمرکز بر روی محصولات خاص و بررسی حوزه های بازار بین الملل، قدمهای بلندتری را بعنوان یک ناشر در عرصه حمایت از صادرات بردارد. در همین راستا محصولات گیم با توجه به انعطاف پذیرش در فرهنگهای مختلف جهانی گزینه مناسبتری برای صادرات محسوب می شوند. امروز تولید کنندگان گیم در کشور با مشکلات عدیده ای برای رقابت در عرصه بین الملل مواجه هستند. از تکنولوژی و نیازهای مادی و غیر مادی در عرصه تولید گرفته تا بازاریابی و تبلیغات و … در عرصه فروش که همگی مانع رشد تولید کنندگان داخلی در حد و اندازه های بین المللی هستند. لذا با توجه به رویکرد مبین وان در حمایت از صادرات سرویسهای دیجیتال و فقدان وجود یک ناشر بین الملل گیم در کشور ، قصد داریم تا با استفاده از مشاورین خبره نسبت به تجمیع و جلب همکاری ناشران بین الملل در مرحله نخست و سپس بعنوان یک ناشر بین الملل ، ظرفیت بیشتری برای صادرات محتوای دیجیتال ایجاد نمائیم. در متن ذیل که برگرفته از مقالات و سایتهای ناشرین خبره بین المللی است، بخشی از وظایف و اهمیت یک ناشر باختصار توضیح داده می شود.

بازیهای دیجیتال اصولا نیاز به یک ناشر دارند، اما این که آن را خودتان انجام دهید و یا شرکت دیگری را برای این نقش استخدام می کنید مقوله دیگری است. انتشار یک کار ماهرانه است که گام مهمی برای موفقیت هر بازی محسوب می شود. سوال مهم اینست که آیا یک توسعه دهنده اصولا نیاز به یک شریک ناشر خارجی دارد یا خیر؟

امروزه انتشار از طریق Appstore  یا Google Play به راحتی توسط هر شخصی قابل انجام است ، اما آپلود برنامه فقط یک آغاز است. بازاریابی و پروموشن صحیح، پیدا کردن مخاطبین رسانه ای، مهارت های تبلیغات در شبکه های اجتماعی و ابزارهای روابط با مشتریان و حفظ هزاران (یا میلیون ها) کاربر در سراسر جهان با محلی سازی مناسب و … فاکتورهای مهم بعدی بشمار می آیند.

تجزیه و تحلیل در Appstore نشان می دهد می دهد 50 بازی برتر IOS از ناشران خبره استفاده کرده اند. نگاه دقیق تر به تاریخچه انتشار بازی ها ممکن است برخی موضوعات را روشنتر نماید. قبل از اینترنت، توزیع بازی نیاز به رسانه فیزیکی داشت. برنامه نویسان بازی های خود را ایجاد می کردند و محصول خود را با دوستان خود از طریق نوار کاست، نرم افزارهای رایگان، فلاپی دیسک ها یا سی دی ها به اشتراک می گذاشتند. گاهی اوقات با ارسال نسخه ی نمایشی به عنوان یک نوع نسخه اولیه سعی در جلب کاربران بیشتر می کردند که نمونه ای از مدل  freemiumامروزی بود و اگر می خواستیم به مخاطبان بیشتری برسیم، یک نسخه از بازی خود را به یک ناشر نرم افزاری ارسال می کردیم و امیدوار بودیم که بهترین باشد.

اما پس از ایجادApp Store توسط اپل، زمینه دستیابی ناشران مستقل به بازار توسعه گران بازی فراهم شد و در مجموع با استاندارد سازی دستگاه ها، روش های پرداخت و اعتماد به این سیستم عامل ها، کاربران در نهایت به فروشگاهی دست یافتند که هر عنوان را در قفسه مجازی مرتبط پیدا می کردند. در این بین سرمایه گذاران نیز مشتاق شدند که با برنده های بالقوه بازار وارد مشارکت شوند و گاهی برای کاهش ریسک خود از ابزارهای جمع آوری پول از طریق تجمیع سرمایه ها بشکل Crowd Funding استفاده کنند.

امروز، تلفن همراه پیشرفت چشمگیری کرده و پارادایم توزیع و انتشار را برای توسعه دهندگان بازی تغییر داده است، و شرایط رقابت برای تولید کنندگان مستقل سخت تر شده است. با گسترش بازار نرم افزارها، سرمایه و مهارت های مورد نیاز برای رقابت و قرار گرفتن در  رتبه های بالا افزایش یافته است. با این حال این سوال اساسی همچنان مطرح است: در حالی که هر توسعه دهنده موبایل می تواند بازی خود را منتشر کند، آیا نیازی به سرمایه گذاران حاضر در بازار هست؟

چرا ناشران هنوز هم مهم هستند؟

در عمل، انتشار بازی های مستقل بسیار آسان است ، اما ما شاهد یک فضای بسیار رقابتی هستیم که صدها عنوان جدید به طور روزانه عرضه می شوند و برای محصولات رتبه بالا هزینه زیادی صرف بازاریابی می شود.

در گزارشLiftoff 2018 Mobile Gaming Apps  میانگین هزینه برای تصاحب و نصب یک بازی توسط یک کاربر موبایل 3.31 دلار ذکر شده و اگر از یک مدل freemium تبعیت شود، در مجموع 30.79 دلار می بایست در برنامه ریزیها برای سرمایه گذاری و رساندن کاربر به اولین خرید خود، پیش بینی کرد.

برای تصور بهتر موضوع بد نیست بدانید میزان دانلود 10 بازی رایج آیفون در Appstore که همه با نصب رایگان هستند، به طور متوسط ​​29،544 بار در روز است. بنابراین، برای حضور در عرصه رقابت، نیاز است روزانه 909،659 دلار هزینه شود تا کاربران را به نقطه ای که اولین خرید خود را انجام می دهند، برسانیم ( این رقم در سال گذشته بالغ بر 1،400،000 دلار بوده است).

اما این مخارج صرف چه می شود؟ تبلیغات، روابط عمومی، تبلیغات از طریق چهره های مشهور، مشارکت با برندهای مشهور، کسب و تحقیق اطلاعات بازار، و ایجاد و نگهداری رسانه های اجتماعی و کلوپهای بازی و به آن اضافه کنید هزینه های مداوم حفظ و به روز رسانی محصولات برای ارتقاء سیستم عامل و راه اندازی دستگاه های جدید و محلی سازی و الزامات منحصر به فرد جغرافیای خاص و در کنار اینها هزینه های خرید منابع شرکای تبلیغاتی در صورتی که قصد داریم از استراتژی کسب درآمد تبلیغاتی استفاده کنیم.

البته، یک بازی خلاقانه و ایده آل، با پشتیبانی بازاریابی و رسانه های اجتماعی گاهی اوقات می تواند بر بخشی از موانع ناشی از نیاز به پول نقد عبور کند. با همه این اوصاف این که آیا شما می توانید بازی موبایل خود را خودتان منتشر کنید و در سطح جهانی رقابت کنید، واقعا بستگی به رویکرد خودتان دارد.

چه چیزهایی برای انتخاب یک ناشر مهم است؟

چک لیست انتخاب شریک ناشر ایده آل برای بازی موبایل شما با شناسایی جایی که شما قرار است برنامه خود را منتشر کنید شروع می شود. اگر هنوز در مرحله طراحی مفهومی بازی هستید (و شاید به دنبال سرمایه برای تأمین بودجه)، باید بدنبال یک ناشر از جنس سرمایه گذار باشید (یا حداقل ناشری که دارای ارتباط قوی با سرمایه گذاران باشد).

در هر صورت، قبل از هر چیز به سابقه آنها نگاه کنید. آیا آنها سابقه موفقیت  انتشار بازی های دیگر را در ژانر مورد نظر شما داشته اند؟ آیا آنها برای بازارهایی که می خواهید هدف قرار گیرند، تجربه مشابه داشته اند؟ آیا نمونه کارهای آنها با تحقیقات بازاریابی که برای بازی خودتان انجام داده اید، با توجه به استراتژی کسب درآمد و یا شرایط منطقه ای سازگار است؟ چه میزان تعهدات را می تواند از نظر بازاریابی انجام دهد و چه چیزی باید به دست آید تا ناشر بتواند همه توان خود را در حمایت از بازی شما قرار دهد؟

آنچنان که می دانید درصدی از فروش به ناشر تعلق می گیرد تا فرصت های در مقیاس جهانی را برای شما فراهم کند، اما آیا در مورد تاثیرات بالقوه ناشر در فرایند ایجاد خلاقیت در محصول فکر کرده اید؟ ناشران چیره با اعتقادات عمیق ریشه ای نسبت به آنچه که برای موفقیت در بازی لازم است، بازخورد زیادی در جهت طراحی، جریان و مکانیزم بازی به شما می دهند و اگر میخواهید ناشران بزرگ با شما کار کنند، باید آماده باشید که به مشاوره آنان گوش کنید و عمل کنید.

در نهایت، شناخت شما از نقاط ضعف و قوت خودتان دارای اهمیت است. اگر تجربه شما عمدتا در توسعه بازیها است و تجربه محدودی در زمینه کسب و کار و بازاریابی دارید و اگر به مقیاس بزرگ فکر می کنید، بهتر است یک ناشر را در در کنارتان در نظر بگیرید. اما اگر میخواهید کوچک باقی بمانید و کنترل کامل امور را خودتان در اختیار داشته باشید، روش خود انتشاری ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!