اصطلاح VAS (خدمات ارزش افزوده) مخفف value added service  است.VAS (خدمات ارزش افزوده) وسیله ای برای تقویت پیشنهاد محصول اصلی است.VAS (خدمات ارزش افزوده) میتواند مزیت رقابتی یک برند نسبت به رقبا باشد.معمولا هسته اولیه خدمات شرکت های فعال در یک صنعت بسایر مشابه است و VAS (خدمات ارزش افزوده) ها هستند که باعث ایجاد تمایز یک برند با سایر رقبا خواهند شد.VAS (خدمات ارزش افزوده) میتواند حتی باعث افزایش قیمت یا ارزش محصول اصلی شود.برای مثال ارائه خدمات رایگان به مدت یک سال میتواند یک ارزش افزوده جذاب برای یک برند باشد.
در جمهوری اسلامی ایران  با توسعه زیر ساخت مخابرات کشور  2G VAS (خدمات ارزش افزوده) ها شروع به توسعه یافتند.انواع خدمات تعریف شده روی تلفن های ثابت طراحی و اجرا شد. سرویس IVR هشت ستاره یکی از اولین و پرطرفدارین ترین برند های VAS (خدمات ارزش افزوده) در ایران شد.این سرویس با ارائه خدماتی چون مشاوره، سرگرمی، داستان،مذهبی و….نسل جدیدی از خدمات در تلفن های ثابت را ترویج داد.
در ادامه با توسعه اپراتور های تلفن همراه و با معرفی نسل 3G,4G  توسط آنها اهمیت ارائه خدمات ارزش افزوده دو چندان شد.خدمات ارزش افزوده موبایلی به مرور وارد زمینه های مختلفی شد و شرکت هایی به عنوان شرکای اپراتور ها فعالیت تخصصی خود روی جذب تولید کننده های محتوای بیشتر آغاز کردند.روند بازار نیز به مرور به سمت ارائه اپلیکیشن هایی در این حوزه پیش رفت.در حال حاضر تمرکز اکثر شرکت های فعال در حوزه VAS  به سمت اپلیکیشن ها معطوف شده است.
انواع خدمات و ایده های این حوزه را میتوانید از این لینک مطالعه کنید.برخی از ایده های فعال در این زمینه را میتوانید از این لینک مشاهده کنید و اگر در این حوزه ایده ای دارید میتواند وارد دوره شتاب دهی مبین وان شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!