حمید‌رضا سرمدی، اظهار کرد: بسیاری از حرکات هیجانی که در بازار آی‌تی شاهد آنها هستیم، ناشی از قوانین چندگانه‌ است. این کار امکان‌ برنامه‌ریزی بلند‌مدت را از شرکت‌های فعال در این حوزه سلب می‌کند.

حمید‌رضا سرمدی، معاون بازاریابی و فروش شرکت مبین‌وان کیش (سهامی عام) درباره تحولات این شرکت در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: طی سال ۱۳۹۸ معیارهای مختلفی مختلف را برای توسعه محصولات بازاریابی و فروش مد نظر داشتیم. گسترش تعامل با شرکاء تجاری در کسب و کارهای دیجیتال از مهمترین اهداف این واحد بوده تا از طریق ایجاد هم افزایی بتوانیم محصولات جدیدی را برای استفاده کاربران ایجاد نماییم تا شاهد توسعه سبد محصولات شرکت باشیم.

وی  ادامه داد: بر این اساس، از طریق همکاری با بیش از 80 شریک تجاری و توسعه بیش از 120 اپلیکیشن توانستیم در راستای اهدافمان که خلق ارزش و درآمدزایی برای شرکت است، پیش برویم. توسعه و تجاری سازی بیش از 40 اپلیکیشن نیز برای سال ۱۳۹۹ هدف‌گذاری شده‌است.

 

معاون بازاریابی و فروش شرکت مبین‌وان کیش ادامه داد: اکوسیستم ارائه سرویس های دیجیتال شامل زنجیره ایده‌پردازی، توسعه زیرساخت‌های پرداختی، توسعه اپلیکیشن، تولید و بارگذاری محتوا، طراحی کمپین، تبلیغات و پشتیبانی محصول می باشد. لذا از جمله اقدامات مفید در سال 98 مشارکت با شرکت های تامین کننده در راستای افزایش نقدینگی شرکت ها در تبلیغات بوده است.

سرمدی با تاکید بر این‌که مبین‌وان کیش می‌تواند در بحث تبلیغات به شرکا تجاری کمک کند، افزود: تبلیغات شامل سه بخش می باشد: شناسایی و یا ایجاد مدیای تبلیغاتی، طراحی کمپین تبلیغاتی، و سرمایه‌گذاری و تولید محتوای تبلیغاتی. پس از مطالعات بازار، مبین وان تصمیم به سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتال گرفته و در این مشارکت، موجب افزایش نقدینگی شرکت‌ها گردید. این اقدام از بزرگترین فعالیت‌های سال 98 بوده است.

به گفته سرمدی، مهمترین شعار مبین‌وان تولید محصولات با کیفیت بوده و بر حمایت از محتوای غنی تمرکز خواهیم داشت. در صورت عدم توجه به این امر می‌توانستیم سهم بازار وسیع‌تری را به خودمان اختصاص دهیم اما با توجه به ارزش‌های سازمانی سعی نمودیم با اطلاع‌رسانی درست در پی سودهای کوتاه‌مدت نباشیم و همواره به توسعه این صنعت کمک نماییم.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مبین‌وان کیش با اشاره به این‌که در حال حاضر مبین‌وان یک شرکت بورسی است، گفت: این امر باعث شد که بیشتر زیر ذره‌بین باشیم و تنها بحث درآمدزایی مطرح نیست. هم اکنون عموم مردم سهامدارا شرکت ما هستند و دغدغه ارزش آفرینی برای سهامدارن بیش از پیش در شرکت نمایان می باشد. به لطف خداوند متعال و همدلی تمامی همکاران شاهد رشد صعودی ارزش سهام نیز بوده ایم.

وی با اشاره به تغییراتی که در زمینه ارائه سرویس های دیجیتال رخ داد، گفت: وس اسمی است که در این مدت سر زبان‌ها افتاده است و در حال حاضر وقتی درباره شرکت‌های ارایه کننده سرویس های دیجیتال صحبت می‌کنیم، با رویکرد خیلی خوبی از سوی بازار مواجه نیستیم. اما محصولات فوق‌العاده خوبی در این حوزه وجود دارد. به هر حال در هر صنعتی هستند افرادی که با تقلب سعی در سواستفاده از دسترسی ها دارند. در این صنعت فارغ التحصیلان زیادی مشغول به کار هستند و شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در این صنعت فعال‌اند و محصولات دیجیتال خوبی تولید کرده‌اند. اما هیاهوی ایجاد شده در این چند وقت تمام این صنعت را زیر سوال بردند و تنها راه مقابله با متقلبان این حوزه را حذف این صنعت دانستند.

سرمدی با بیان این‌که بسیاری از حرکات هیجانی در بازار ناشی از قوانین چندگانه‌ است، یادآور شد: هر روز قانون تازه‌ای گذاشته می‌شود و با عدم وضع قوانین مشخص توسط سازمان رگولاتوری، امکان پیش‌برد برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در شرکت‌های بزرگ و کوچک میسر نمی باشد. پیشامدهای مربوط به «سرویس های دیجیتال» بدترین اتفاقاتی بود که در سال ۱۳۹۸ روی داد و ضربه بزرگی به این صنعت وارد نمود. بسیاری از شرکت‌های استارت‌آپی کوچک سرمایه اندک خود را از دست داده و سرخورده شدند. خیلی از شرکت‌ها نیز منحل گشتند.

سرمدی با اشاره به این‌که دانش آی‌تی و شرکت‌هایی که در صنعت آی‌تی فعالیت می‌کنند، دارای دانش به روزی هستند، افزود: خیلی از نهادهای نظارتی هنوز شاید نتوانسته‌اند خود را آپ‌دیت کنند و به شرکت‌هایی که در صنعت آی‌تی فعالیت می‌کنند به دید یک شرکت صنعتی نگاه می‌کنند.

وی تاکید کرد: بسیازی از نهادهای نظارتی صنعت دیجیتال را به دید یک واحد صنعتی نگاه می کنند و قانون‌گذاران می بایست بداند که این صنعت هر روز در حال پیشرفت است و دنیا یه سمت دیجیتال شدن پیش می رود و هر روز شاهد بهبود کیفیت زندگی و افزایش سرعت اینترنت و محصولات دیجیتال می باشیم. IOT یا همان اینترنت اشیا در حال هوشمند سازی خانه ها می باشند. حتی خدمات شهری، پزشکی، اجتماعی و … نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت در صنعت آی‌تی بالاست و قانونگذاران باید خودشان را با این پیشرفت تطبیق دهند.اما همچنان بسیاری از نهادها به دید سنتی به آن نگاه می‌کنند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت مبین‌وان کیش گفت: خواسته ما کمک به توسعه صنعت محصولات دیجیتال است. صنعتی که فقط بخش کوچکی از آن خدمات سرویس های دیجیتال می باشد. ارتباط‌ها باید بیشتر شود. انجمن‌ و صنف در یک سال گذشته دید خوبی به نهادهای قانون‌گذار داده است. هرقدر این ارتباط‌ها بیشتر شود و مشکلات بیشتر شناسایی شود، اتفاقات خیلی مثبت‌تری رخ خواهد داد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!