شرکت مبین وان در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ

شرکت مبین وان در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ


در سومین روز از نمایشگاه الکامپ ۹۷، شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن با هدف تکمیل زنجیره تأمین شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه صادرات، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مبین‌وان به امضا رساند.

فردوس باقری، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن، درباره مفاد انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت مبین‌وان گفت: «با توجه به تنوع ابزارهای پرداخت‌های نقد نظیر کارت نقدی، کیف پول نقد و کارت اعتباری و پرداخت‌های اعتباری (با استفاده از برات الکترونیک) یک ابزار پرداخت جدید با هدف توسعه ظرفیت فروش در زنجیره تأمین شرکت‌های نرم‌افزاری با رویکرد شارژ صورت حساب اپراتور به مجموعه ابزارهای ذکر شده در بالا اضافه شد.»

او درباره مزایای این ابزار پرداخت تصریح کرد: «این تکنولوژی و زیرساخت که در پلتفرم سککوک استفاده شده در زنجیره شرکت‌های نرم‌افزاری، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپایی که در حوزه نرم‌افزار کار می‌کنند تأثیر به‌سزایی به‌ویژه بر توسعه صادرات آنها دارد؛ چراکه عمدتاً استارت‌آپ‌ها برای دریافت پول ناشی از فروش نرم‌افزار خود دچار مشکل هستند. درواقع هدف از راه‌اندازی این زیرساخت روی پلتفرم سککوک تأمین زنجیره شرکت‌های نرم‌افزاری، در حوزه صادرات و همچنین رفع موانع دریافت پرداخت بهای کالاهای اعضای عملیاتی سککوک توسط مخاطبان خارجی است.»

باقری از همکاری با شرکت مبین‌وان برای تکمیل این فرآیند خبر داد و گفت: «مبین‌وان این توافق را با بیش از ۱۰۰ اپراتور در سراسر دنیا انجام داده تا این روند تسهیل شود. از سوی دیگر ما این ابزار را به سمت شرکت‌های نرم‌افزاری که متقاضی هستند، توسعه می‌دهیم. بخشی از این شرکت‌ها هم در پلتفرم ما به عنوان شرکت‌های سرویس‌دهنده فعال هستند. با این کار افرادی که در پلتفرم سککوک حضور دارند نیازی به افتتاح حساب در کشورهای دیگر ندارند، دیگر با موانع انتقال پول مواجه نیستند. آن‌ها نزد ما یک حساب ریالی افتتاح می‌کنند و ما این انتقال پول را از طریق شرکت مبین‌وان انجام می‌دهیم.»

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن کاربران این سامانه را افراد و کسب‌وکارهایی خواند که پرداخت‌های خرد انجام می‌دهند. او گفت: «علاوه بر این، بازدیدکننده‌های مناطق آزاد، گردشگران و استارت‌آپ‌های صادرکننده هم می‌توانند از این امکان استفاده کنند و در آینده نزدیک با سازمان مناطق آزاد تفاهم‌نامه‌ای را منعقد خواهیم کرد. این تفاهم‌نامه برای انجام معاملات اعتباری در شرکت‌های مقیم مناطق آزاد است تا سرویس صورت‌حساب اپراتور را به آنها عرضه کنیم؛ به این ترتیب آنها می‌توانند به مخاطبان خارجی در پرداخت‌های خرد و صادرات نرم‌افزاری سرویس‌های لازم را ارائه دهند.»

سککوک چیست؟
سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار سککوک، سامانه‌ای جهت ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی است. به‌کارگیری و ارائه روش‌های مدرن ارتقای بازار با مدیریت زنجیره تأمین، به‌کارگیری مؤثر الگوهای گردش اعتباری و ارائه روش‌های مدرن تأمین مالی زنجیره تأمین و به‌کارگیری و ارائه روش‌های مدرن مدیریت لجستیک از جمله مزیت‌های رقابتی سککوک است.

از دیگر بخش‌های سککوک می‌توان به تخصیص ویترین اختصاصی به هر کسب‌وکار برای عرضه کالا و خدمات اشاره کرد. فروشگاه مجازی فضایی فراگیر و مؤثر است که هر عضو سامانه می‌تواند بدون محدودیت از آن برای عرضه و فروش کالاها و خدمات خود به سایر اعضا و مصرف‌کنندگان عمومی بهره گیرد.

در فروشگاه مجازی انواع روش‌های پرداخت نقدی و اعتباری از قبیل کارت‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، پرداخت توسط برات الکترونیک و … در اختیار خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد.

چه کسانی می‌توانند عضو سامانه سککوک شوند؟
کسب وکارهای خرد، کوچک و متوسط شامل صنایع، صنوف، بازرگانان و تعاونی‌ها، با دربرگیری ویژه کسب‌وکارهای خانگی، همچنین همه کسب‌وکارهای مرتبط با موارد فوق شامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌توانند عضو سامانه سککوک شوند.

ارائه کارت‌های اعتباری به منظور خرید از فروشگاه‌های سککوک، ارائه راهکارهای مدرن مدیریت زنجیره تأمین، ارائه راهکارهای مدرن تأمین مالی زنجیره تأمین، ارائه راهکارهای مدرن مدیریت لجستیک، ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت‌دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیل در صدور ضمانت‌نامه خرد تا سقف ۵۰ میلیون تومان توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از جمله خدمات ویژه سککوک به اعضاست.

درباره خدمات عمومی سککوک به اعضا باید به ارائه محصولات و خدمات هر عضو از طریق ویترین مجازی اختصاصی، خدمات بازاریابی و ارتقای فروش، خدمات مبتنی بر رایانش ابری، خدمات آموزشی و ارتقای مهارت و خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!