پنج نکته کلیدی در تدوین استراتژی گیم موبایل

گیم موبایل

گیم موبایل


سال 2017 به پایان رسید.هر سال شاهد نوآوری های بیشتری در گیم موبایل هستیم.در سال 2018 هم شاهد رشد بیش از پیش صنعت گیم موبایل خواهیم بود.بنابراین برای توسعه استراتژی یک گیم موبایل باید 4 نکته کلیدی را در نظر داشت:

1- گیم موبایل را برای چه کسی طراحی میکنید؟

گیمرهای تفننی:

این گیمرها معمولا گیم های کوتاه و ساده را بازی میکنند.این دسته از گیمر ها معمولا شامل افرادی با سن و سال های بیشتر و خانم ها هستند.

هسته اصلی گیمر ها:

گیمرهایی که علاقه مندد مدل های متنوع گیم ها را تجربه کنند گیم هایی که درگیری بیشتری با مخاطب ایجاد میکند این گروه علاقه مندیهای متنوع تری در موضوعات گیم ها نسبت به گیمرهای تفننی از خود نمایش میدهند.

گیمرهای هاردکور:

گیمرهایی که عاشق بازیهای پیچیده، رقابتی و اکشن هستند.این گروه پیگیر اخبار روز گیم هستند و علاقه مند هستند که جزئی از جامعه حرفه ای گیمینگ باشند.

2-نگاه کلی جمعیت شناختی

توزیع سنی مخاطب هدف شما چگونه است؟
توزیع جنسیتی مخاطب هدف شما چگونه است؟
میانگین سنی گیمر های چقدر است؟
پاسخ این سوالات به شما این کمک را خواهد کرد تا ژانر گیم خود را با توجه به استراتژی گیمتان طراحی کنید.
آخرین تحقیقات انجام شده نشان میدهد که 27 درصد گیمر ها زیر 18 سال هستند.29 درصد گیمر ها در یازه سنی 18 تا 35 سال هستند. 36 درصد گیمرها در بازه سنی 36 تا 49 سال هستند و 26 درصد گیمرها بالای 50 سال هستند. با نگاه تخصصی تر به حوزه گیم موبایل  30 درصد گیمرهای موبایلی در بازه سنی 25-34 سال و 25 درصد در بازه 35 تا 44 سال هستند.

3-تایم صرف شده روی اپلیکیشن ها

این یک آیتم بسار تاثیر گذار برای آنالیز و طراحی میزان دشواری سطوح بازی است. کل زمانی که روی اپلیکیشن ها صرف میشود سالانه 150 میلیارد ساعت افزایش میابد و تا پایان  سال 2016 به عدد 900 میلیارد ساعت رسیده است.

4-ترجیح مخاطبان

دانستن اینکه چه ژاتزی از گیم ها توسط مخاطبان شما مورد توجه است از نکات مهم طراحی استراتژی گیم موبایل است. به عنوان مثال یک گیم ممکن است برای گروهی از مخاطبان جذاب و برای گروهی دیگر غیر جذاب به نظر برسد. به عنوان مثال گیم های ورزشی و تیر اندازی بسیار برای آقایان جذاب و گیم های پازل و هوش برای خان ها جذاب است. بنابراین اهمیت تحقیقات بازار برای شناسایی سلیقه گروه مخاطب هدف از الزانات طراحی یک گیم اصولی است.

5-درآمد جهانی اپلیکیشن ها

میزان هزینه ای که کاربران اپلیکیشن ها در سال 2016 روی اپلیکیشن ها انجام داده اند در سل 2016 ،44.8  میلیارد دلار بوده است و پیش بینی میشود تا سال 2020، این مبلغ به 80.6 میلیارد دلار برسد.گیم موبایلی قسمت بزرگی از این درآمد را به خود اختصاص داده است و این موضوع گیم موبایل را تبدیل به یک گزینه جذاب سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
گیم موبایل میتواند یکی از گزینه های جذاب در حوزه خدمات ارزش افزوده موبایلی باشد.
 
 

 

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *