تاثیر موبایل در خرده فروشی

خرده فروشی

خرده فروشی


طی سالها نقش موبایل در خرده فروشی به صورت پیوسته پررنگ تر شد.تحقیقاتی که روی قیمت گذاری و اطلاعات محصولات انجام شد نشان داد که موبایل ها میتوانند خود یک کانال تکامل یافته خرده فروشی باشند.ابتدا خرده فروشی های B&M (Brick and mortar)خود اقدام به راه اندازی اپلیکیشن کردند. در سال 2017 کاربران اندروید در ایالات متحده آمریکا و انگلستان به طور میانگین 1 ساعت در ماه از اپلیکیشن های خرید استفاده میکنند در حالی که در کره جنوبی این عدد در حدود 1:30 ساعت است. در سال 2017 روز سیبر ماندی اولین باری بود که خرید های موبایلی به عدد 2 میلیارد دلار در ایالات متحده آمریکا رسید و در سایت علی بابا 90 درصد کاربران از اکانت های موبایلی استفاده کردند.
در گذشته ساده بود که خرده فروشان را به دو دسته کلی Brick and clcik و digital first  تقسیم بندی کرد اما این مرز به مرور از طریق نوآوری ها و مشارکت ها محو شد. این روند تغییراتی را در کل پروسه خرید در فروشگاه، در خانه و حتی نحوه دلیوری محصول ایجاد کرد.پیش بینی میشود که در سال 2018 این تغییرات منجر به تغییر عادات خرید مصرف کنندگان بشود و کانال های خرده فروشی بیشتری از طریق اپلیکیشن ها ایجاد شود.
به طور مثال، همانطور که در چین میبینیم، مردم در بازارهای شرق از فروشگاه های فیزیکی برای برداشتن کالاهایی که به صورت موبایلی خرید کرده اند استفاده میکنند. به علاوه انتظارهای طولانی در صف صندوق ها و طول پروسه های پرداخت کاهش خواهد یافت.
در سال های پیش رو شاهد رشد روز افزون استفاده از موبایل در خرده فروشی ها در پروسه انتخاب محصول و پرداخت خواهیم بود.
در سال های اخیر در کشورمان نیز شاهد فعالیت شرکت های بسیاری در زمینه پرداخت موبایلی و خرده فروشی موبایلی بوده ایم و شرکت های وابسته به بانک ها در حوزه پرداخت الکترونیک نیز توسعه موضوع پرداخت های موبایلی را در برنامه های خود قرارداده اند.
با توسعه خدمات ارزش افزوده موبایلی در کشورمان اهمیت حضور موبایل در صنعت خرده فروشی و پرداخت های آنلاین بیش از پیش احساس میشود.
 

وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *