VOD IPTV

VOD IPTV


تلویزیون آنلاین و OTT یک سیستم پخش مدیا است که به تولید کنده محتوای استیریمینگ، اجازه فروختن صوت و تصویر و سایر مدیاها را از طریق اینترنت و به صورت مستقیم را میدهد.تلویزیون آنلاین و OTT در واقع جایگزین برای سیستم های قدیمی پخش تلویزیونی است.
در سال 2011 رادیو و تلویزیون کانادا ارائه تلویزیون آنلاین و OTT  را مورد توجه قرار داد.سرویس های OTT به دو گروه کلی تقسیم میشوند:
MVDP سیستم های پخش ویدئو چند کاناله
OVD پخش ویدئو آنلاین
در جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر شاهد رشد روز افزون تلویزیون آنلاین و OTT ها هستیم.
انواع VOD  مانند فیلیمو، نماوا، بین تو  به صورت تخصصی روی تماشای آنلاین فیلم و سریال فعالیت میکنند این وب سایت ها با توجه به ملاحظات اعتقادی مسلمانان محتوا را در اختیار آنان قرار میدهند و در تعامل با شرکت های اینترنت پر سرعت و اپراتور ها امکان استفاده بدون مصرف حجم اینترنت را برای کاربران آنها فراهم کرده اند.
انواع IPTV  ها مانند تلوبیون،لنز، و …. علاوه بر تماشای آنلاین فیلم و سریال ،امکان تماشای آنلاین برنامه های تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را نیز میدهند.
با توجه به روند ایجاد روز افزون این وب سایت ها، رقابت بین آنها نیز هر روز شدید تر از دیروز خواهد شد.
رقابت محتوا: محتوای متنوع تر و جدید تر اولین فاکتور رقابت این وب سایت ها با یکدیگر است کاربران اهل فیلم و سریال همواره به دنبال جدیدترین فیلم ها و سریال ها از سراسر دنیا هستند. پوشش ژانرهای مختلف نیز برای پاسخ به سلایق مختلف نیز در این وب سایت ها حائز اهمیت است.بسیاری از این وب سایت ها به سمت تولید برنامه های اختصاصی گام برداشته اند تا بتوانند با ارائه محتوایی ک صرفا از کانال آنها قابل مساهده است کاربران را به سمت وب سایت خود سوق دهند.
رقابت در دیجیتال مارکتینگ: کمپین های دیجیتال مارکتینگ این وب سایت ها برای جذب کابران و مشترکان بیشتر یکی از فاکتور های رقابت این دسته از وب سایت هاست. بودجه های بیشتر و کمپین های بهینه تر دیجیتال مارکتینگ میتواند نقطه تمایز هر کدام از این وب سایت ها با رقبایشان باشد.
کیفیت پخش:کیفیت و سرعت پخش ویدئو ها، بالاخص در تایم های پر ترافیک میتواند تعیین کننده انتخاب کاربر برای استفاده از این سرویس ها باشد.
استراتژی مارکتینگ و فرهنگ سازی:به هر حال تلویزیون آنلاین و OTT نسل جدیدی از خدمات آنلاین در کشور است. بنابراین استراتژی های مارکتینگ و فرهنگ سازی استفاده از این وب سایت ها میتواند نقطه ایجاد تمایزات با رقبا باشد. بسیاری از این وب سایت ها در قرارداد هایی با برند های LCD,LED در محل فروشگاه ها به محض خرید کاربر یک اشتراک رایگان بطور مثال یک ساله جهت استفاده از این نوع وب سایت ها میدهند که این میتواند عامل تاثیر گذاری در فرهنگ سازی و تشویق مخاطب به استقاده از این نوع سرویس ها باشد.
به هر حال با توجه به رشد زیر ساخت های اینترنت در کشور و رشد تعداد کاربران اینترنت در ایران پیش بینی میشود تعداد این دست از وب سایت ها هر روز بیش از پیش باشد.
 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!