در این مطلب قصد داریم به تفاوت میان سرشماره خدماتی یا به عبارت دیگر خط خدماتی با سرشماره تبلیغاتی در پنلهای ارسال پیامک بپردازیم. در واقع انواع سرشمارههایی که میتوان با استفاده از آنها در پنلهای SMS، پیامک ارسال کرد سرشمارههای تبلیغاتی و سرشمارههای خدماتی هستند که در ادامه به معرفی آنها و تفاوت میان آن دو میپردازیم.
معرفی سرشماره تبلیغاتی
اگر تلفن همراه داشته باشید متوجه میشوید که در طول روز پیامکهای تبلیغاتی فراوانی از قبیل فروشگاهها، مراکز خرید، رستورانها و … با شمارههای متفاوت که جنبهی تبلیغاتی و بازاریابی دارند برای شما ارسال میشود؛ به این نوع از ارسالها که هدف ارسالکنندهی پیامک تنها معرفی و فروش محصولات خود به عام هست خطوط تبلیغاتی گفته میشود.
معرفی سرشماره خدماتی
در سالهای گذشته ارسال پیامک تبلیغاتی با حجم انبوه برای عموم مردم ارسال میشد که نارضایتیهای فراوانی را در پی داشت؛ به همین دلیل افراد به منظور مسدود کردن برخی از این پیامها که اغلب جنبهی مزاحمت را برایشان داشت، شمارههای خود را وارد لیست سیاه مخابرات میکردند تا دیگر این پیامها برایشان ارسال نشود. اما این مسدود کردن باعث میشد تا کاربر دیگر نتواند به پیامهای مورد نیاز و ضروری خود مثل اطلاعرسانی بانکها، بیمهها و … دسترسی داشته باشد.
شاید پرسشی که برای شما پیش میآید این باشد که پس چگونه پیامکهای مورد نیاز را پس از بلوکه کردن پیامکهای تبلیغاتی دریافت میکنیم؟
سرشمارههای خدماتی در همین نقطه است که تعریف میشوند. یک سرشماره خدماتی به به خطی گفته میشود که سازمانها، بانکها، و نهادها برای برقراری ارتباط با مشترکین خود از آن استفاده میکنند. سرشمارههای خدماتی در پنل SMS یک ویژگی خاص محسوب میشود چرا که میتوان با استفاده از آنها به افرادی که حتی شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار دادهاند نیز پیامک اطلاعرسانی ارسال کرد.
قبل از خرید یک سرشماره خدماتی باید توجه داشته باشید که این خطوط تنها برای اطلاعرسانی و ارایهی خدمات به کار گرفته میشوند و تنها سازمانها و نهادها و شرکتهایی میتوانند از خطوط خدماتی استفاده کنند که ارسال پیامک آنها تنها جنبه خدماتی و اطلاعرسانی داشته باشد.
در نتیجه با استفاده از سرشماره خدماتی برای ارسال پیامک میتوان کاملا اطمینان داشت که پیامک به طور حتم به دست کاربر خواهد رسید و کاربر نیز تنها پیامکی که مورد نیاز او هست را دریافت خواهد کرد.
تفاوت سرشماره خدماتی با سرشماره تبلیغاتی در چیست؟
در سامانههای پیامکی دو نوع خط وجود دارد که در نوع اول خطوط تبلیغاتی بوده و در نوع دوم خطوط خدماتی که مختص به فروشگاهها و شرکتهایی است که بیشتر جنبهی تبلیغاتی و بازاریابی برای محصولات و خدمات خود را دارند و از این نوع خطوط برای ارسال پیامکهای مربوط به خود استفاده میکنند.
اما در نوع اول که خطوط خدماتی است موضوع کاملا متفاوت است. از این نوع خطوط تنها نهادها و سازمانها و شرکتهایی استفاده میکنند که ارسال پیامک آنها برای اطلاعرسانی بوده و هیچ جنبهی تبلیغاتی در این ارسال وجود ندارد.
با این وجود تفاوت بسیار زیادی بین این دو نوع سرشماره برای ارسال پیامک وجود دارد. بسیاری از کاربران پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کردهاند اما به برخی پیامکها نیاز ضروری دارند که با ارسال از طرف سرشماره خدماتی این نیاز رفع خواهد شد.
برای مثال فردی که جلوی ورود پیامکهای تبلیغاتی به گوشی خود را گرفته به هیچ عنوان از طرف سرشماره تبلیغاتی پیامکی دریافت نمیکند اما تمامی پیامهای مورد نیاز برای اطلاعرسانی از سوی بانک، بیمه، خریدهای اینترنتی و کدهای فعالسازی که برای برخی اپلیکیشنها یک امر ضروری است را دریافت میکند.
چرا باید از سرشماره خدماتی استفاده کرد؟
همان طور که گفته شد سرشمارههای خدماتی نقش بزرگی را در برخی از سازمانها و نهادها و شرکتها ایفا میکند چرا که بسیاری از کاربران با استفاده از کدی که اپراتور در اختیار آنها قرار داده در لیست سیاه مخابرات قرار دارند و همین امر باعث شده که هر نوع پیامکی را دریافت نکنند مگر با سرشمارههای خدماتی و به همین دلیل برای کسانی که قصد ارسال پیامکهای تبلیغاتی ندارند، استفاده از این خطوط برای راهاندازی پنل SMS بهترین گزینه و راه حل مناسبی خواهد بود.
مراحل راهاندازی خط خدماتی پیامک
برای راهاندازی خطوط خدماتی ابتدا باید یک خط تبلیغاتی از سامانه پیام کوتاه خریداری کنید و سپس با تکمیل فرم تعهدنامهای که ضمانت میکند شما هیچ گونه ارسال تبلیغاتی از این سرشماره ارسال نخواهید کرد درخواست تبدیل آن به سرشماره خدماتی را اپراتور مورد نظر بدهید. همچنین باید در نظر داشته باشید در هر اپراتور شرایط دریافت سرشماره خدماتی کمی متفاوت است.
شرایط خدماتی شدن سرشماره پیامکی
متقاضای میبایست دارای شخصیت حقوقی بوده و مشخصات کامل حقوقی شامل شناسه ملی، کد اقتصادی، کد ثبت و تمامی اطلاعات حقیقی مدیرعامل را در تعهدنامه ذکر کرده و مدارک مربوط را برای سامانه پیامکی ارسال کند.
سامانههای پیامکی زیادی این خطوط را در اختیار عموم قرار میدهند که شرکت مبین وان یکی از آنها است که کیفیتهای لازم از قبیل سرعت ارسال بالا، تعرفه مناسب و کارایی آسان پنل را دارا است.
این شرکت با ارایه خدمات پیام کوتاه و راهاندازی سرشمارههای خدماتی در تمامی این مراحل با شما همراه بوده و اطلاعات لازم را جهت چگونگی راهاندازی پنل پیامکی و فعالسازی سرشماره خدماتی در اختیار شما قرار میدهد.