با وجود کاهش درآمد حاصل از خدمات ارزش افزوده و ایجاد مشکلات روزافزون برای شرکت‌های اگریگتوری، شرکت مبین وان با ایجاد زمینه‌های مناسب کسب‌وکاری در حال تبدیل شدن به یک هلدینگ برتر فن‌آوری اطلاعات است.

مدیرعامل شرکت مبین وان کیش در مراسمی که با حضور کارکنان این شرکت برگزار شد، ضمن برشمردن حوزه‌های کارکردی پیش روی شرکت اذعان داشت که هیات مدیره‌ی مبین وان در قالب دو طرح جامع هدف‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در حال برنامه‌ریزی برای متنوع‌سازی زمینه‌های کسب‌وکاری است.

مهندس وکیلی‌نیا اظهار داشت، با تغییراتی که در بحث خدمات ارزش افزوده شاهد بودیم، بیشتر شرکت‌های اگریگتوری این حوزه با کاهش درآمد مواجه شده‌اند. با این حال مبین وان با مدیریت بحران، برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب نه تنها توانسته است به فعالیت خود ادامه دهد بلکه در حال رشد و توسعه‌ی روزافزون است و برنامه‌های جامعی برای سال آینده در پیش دارد.

وی ادامه داد، در سال آینده مبین وان از نظر کارکردی یکی از هلدینگ‌های معتبر حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات کشور خواهد بود. این هدف به هیچ وجه ساده نیست و به تلاش و همت تمام همکاران در یک فضای مثبت سازمانی نیاز دارد.

وکیلی‌نیا ادامه داد، استراتژی بلندمدت شرکت تبدیل شدن به یک شرکت با سبد درآمدی متنوع است که تمرکز اصلی در حوزه‌ی سرگرمی، فین‌تک و خدمات ابری خواهد بود و برای این منظور ضمن فعال کردن بخش سرمایه‌های انسانی شرکت، اقدام به جذب نیروهای جدید و متخصص کردیم و همچنان در حال جذب نیرو هستیم. 

مدیرعامل مبین وان گفت، با توجه به شرایطی که پاندمی کرونا به کسب‌وکارها تحمیل نموده و با این که تمرکز تمام شرکت‌ها بر حفظ شرایط موجود است؛ ما از نظر درآمدی تا به امروز توانسته‌ایم 45 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و از این نظر نگرانی خاصی وجود ندارد و هم اکنون بالاتر از برنامه‌های بودجه‌ای شرکت قرار داریم و برای رسیدن به بودجه‌ی تعیین شده ماه‌های باقیمانده از سال، در حال تلاشی مضاعف هستیم.

مهندس وکیلی‌نیا اضافه کرد، در سال جاری ما قرارداد خرید 3 درصد از سهام شرکت آسیاتک را منعقد کردیم که برای شرکت قرارداد بسیار مهمی به حساب می‌آید. اتفاقی که در این قرارداد افتاد این بود که ما دارایی‌های راکد شرکت را به دارایی‌های فعال و زاینده تبدیل نموده و از طریق منابع آن 3 درصد از سهام آسیاتک را خریداری کردیم.

وی تصریح کرد، هدف این قرارداد که آن را برای ما مهم می‌سازد این است که می‌خواهیم از آورده‌ی سهام آسیاتک سرمایه‌گذاری کرده و مبین وان را به یک هلدینگ بزرگ ICT با محوریت سه حوزه‌ی سرگرمی، فین‌تک و خدمات ابری در کشور تبدیل کنیم.

وکیلی‌نیا ادامه داد، شرکت در دوره‌ی جدید محوریت واحد فنی خود را به سمت پلتفرم‌های نوآورانه باز (Open API Platforms) جهت داده است چرا که اعتقاد داریم این پلتفرم‌ها آینده‌ی صنعت فن‌آوری مالی در کشور هستند. این حوزه در بازار بسیار جذابیت دارد و زیرساخت و سازوکاری که در این زمینه در حال پیاده‌سازی است، در صورت موفقیت بسیار ارزشمند و قابل رقابت با سه شرکت برتر این حوزه خواهد بود.

مدیرعامل مبین وان در پایان افزود، کار ارزشمند دیگری که در واحد فنی شرکت اتفاق افتاده است بحث دیتاسنتر و خدمات رایانش ابری است که بسیار موفق بوده است به طوری که هم‌اکنون تمام زیرساخت‌های موجود در حال بهره‌برداری بوده و در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت هستیم. سرعت رشد ما در این زمینه بسیار مطلوب است و به زودی سهم مناسبی از بازار را به دست خواهیم آورد. شایان ذکر است که استراتژی ما در این حوزه حرکت به سمت ارایه‌ی سرویس‌های ابری SaaS و پرهیز از خام فروشی است که درآمد شرکت از ظرفیت‌های موجود را بیش از پنج برابر افزایش خواهد داد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!